Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.

Stadig et behov for en skole som JEG

Jeg og størstedelen af lærerstaben mener, at der fortsat er behov for en skoleform som den, JEG-skolen repræsenterer, sagde skoleleder Leif Skovgaard, da Jyderup Erhvervsrettede Grundskole torsdag aften holdt den allersidste skoleafslutning. Skolen lukker, når eleverne sendes på ferie.
Skolelederen sagde i sin tale til afgangseleverne, at skolen trods mange genvordigheder undervejs har udviklet sig til noget, der er pædagogisk bæredygtigt.
- Mange af jer syntes nok, der er for mange restriktioner og for mange pligter på skolen, fortsatte han. Men prøv at se på jer selv og tænk på hvordan I havde det, da I første gang kom på skolen. Med den vekselvirkning, der hvar været i jeres hverdag mellem skole, arbejde og fritid med tvungne fritidsaktiviteter, er I modnet betydeligt i årenes løb.
Leif Skovgaard føjede til, at han havde haft den glæde, at mange af byens beboere efterhånden er blevet glade ved at kende eleverne fra JEG.
- Tænk på, hvordan de udtalte sig for et par år siden, og tænk på, hvor tit vi har haft besøg af politiet og har måttet bortvise elever. I år har situationen været sådan, at kriminalpolitiet i Holbæk nok tror, at der slet ikke har været elever på skolen, sagde Leif Skovgaard.
Skolelederen sluttede med at ønske eleverne lykke og held med at finde en fornuftig plads i samfundet.
Der er ialt 44 afgangselver - 23 fra 10. klasse og 21 fra 9. klasse.1

Herefter navne på alle afgangselever for 1982